Sunday, January 25, 2015

Pour Valls, les juifs de France sont plus importants que les chrétiens


TRIBUNE
Declarațiile trimis la Paris, la evreii din Franța de către Benjamin Netanyahu au cauzat o controversă nu numai în Franța, ci și în Israel, și aș încerca să mă gândesc prin caracterul lor complex.
Conținutul discursului său se reduce la aceasta: anti-semitism care unii fanatici musulmani par la tine în Franța, prin acte de crimă și teroare, ar trebui să te facă să vină în adevărata ta țară, Israel. Numai atunci va veti simti in siguranta ...
Această declarație are ceva adevăr pe care nu te poti ascunde. Într-adevăr, unele dintre evreii din Franța, și, probabil, o proporție semnificativă dintre ei sunt acum nu numai recunoscute de către lor religios, capac, pălării negre, bărbi și bucle, dar mai ales din cauza instituțiilor lor vizibil cu ochiul liber: sinagogi, scoli, magazine de specialitate, centre comunitare și, uneori, orașe sau zone de locuințe comune.
Fanatici musulmani se bucură de cetățenie franceză complet, stăpânirea limba și obiceiurile franceză, sunt capabili, ușor, pentru a comite răul lor planuri aproape nestingherit. Pentru că, la urma urmei, este imposibil de a atribui un polițist în fiecare evreu, și ar avea nici un efect asupra terorismului, acesta autor este gata să moară și a căror puternic distructiv este foarte mare. Acesta este motivul pentru acest apel Netanyahu evrei pentru propria lor siguranță poate părea destul de realiste. Desigur securitatea israelienilor este departe de a fi perfect, fie pentru persoane fizice (în special în teritoriile ocupate), sau dacă la nivel colectiv, cu atacuri cu rachete inamice țările, dar aproximativ cadrul general pentru apărarea națională rămâne puternică și se mai aplică.
Un cronometru, cum ar discurs critică Franța ca o țară în imposibilitatea de a-și apăra în mod corespunzător cetățenii, care este de a impune un afront la adresa democrației franceză. Și de aceea Daniel Shek, fostul ambasador al Israelului în Franța, a avut dreptate să se opună că cetățenii francezi, dacă, în timpul ultimei campanii din Gaza, prim-ministrul francez a sfătuit cu domiciliul în Israel Ashdod sau Ashkelon pentru a reveni în Franța pentru a scăpa de amenințarea rachetelor trase din Gaza, care ar putea părea la fel de logic, această propunere ar fi provocat un val de proteste în Israel ...
Cu toate acestea, există unele diferențe între aceste două declarații. Pentru că, de-a lungul istoriei, evreii au aspirat să se întoarcă sau emiterea țara lui Israel. "Anul viitor în Ierusalim" nu este un cuvânt gol. Deci, atunci când Netanyahu deține aceste remarci, aceasta nu a dus la mie mi se pare numai problema de securitate, dar, de asemenea, problema de identitate. Și discursul său reflectă aceste preocupări.
Cu toate acestea, trebuie să recunoaștem, din păcate, că motivația profundă și evidentă pentru returnarea de teren evreiești din Israel și crearea statului Israel a apărut din antisemitism, în special laic și antisemitism naționalist născut în al XIX-lea -lea  secol Europa. Fără acest antisemitismului dăunător, care a atins apogeul cu Holocaustul, este îndoielnic că Theodor Herzl (1860-1904), vizionarul de statul evreu și fondator al Congresului Sionist, ar putea fi folosite pentru a populariza ideile sale.
Acesta este motivul pentru scurgere sionismul și teamă rămâne puternică decât sionism sa mutat de identitate, spiritualitatea și religia. Și de aceea, de asemenea, în cazul în care prim-ministrul francez, Manuel Valls, cu mare generozitate de spirit, a declarat că plecarea lui o sută de mii de evrei aplicate o lovitură pentru Franța decât o sută de mii de creștini l are datoria și guvernul său, să lupte nu numai împotriva fanatici islamice, ci și împotriva exceselor antisemite care au loc între dușmanii de moarte ai acestor fanatici, adică extrema dreaptă franceză. Pentru creștin antisemitism fluxuri dreapta indirect islamiste antisemitism.
Dar Netanyahu nu ar trebui să fie scutite de o revizuire a conștiinței politice. Căci nu există nici o îndoială că conflictul prelungit cu palestinienii alimentând flăcările de antisemitism. De asemenea, împreună cu sfaturi pentru evreii din Franța, este de datoria lui de a asigura securitatea israelienilor și a evreilor, printr-o efort serios pentru a pune capăt ocupației și colonizarea, precum și pentru a obține rezoluția de problemă palestinian, asigurarea securității Israelului, conform formulei bine cunoscut și acceptat de toată lumea, inclusiv o mare parte a lumii arabe în timp ce.
Traducere din ebraică a lui Jean-Luc Allouche.
TRIBUNE
Les propos adressés, à Paris, aux juifs de France par Benyamin Nétanyahou ont provoqué une controverse non seulement en France, mais aussi en Israël, et je voudrais essayer de réfléchir ici à leur caractère complexe.
La teneur de son discours se résume à ceci : l’antisémitisme que certains musulmans fanatiques manifestent à votre égard en France, par des actes meurtriers et de terreur, doit vous inciter à venir dans votre véritable pays, Israël. Ce n’est que là que vous vous sentirez en sécurité…
Cette affirmation recèle une part de vérité qu’on ne peut occulter. En effet, une partie des juifs de France, et sans doute une part non négligeable d’entre eux, sont repérables aujourd’hui non seulement par leurs caractéristiques religieuses, calotte, chapeau noir, barbes et papillotes, mais surtout à cause de leurs institutions visibles à l’œil nu : synagogues, écoles, magasins spécialisés, centres communautaires et, parfois, cités ou quartiers d’habitations communs.
Des fanatiques musulmans bénéficiant de la pleine citoyenneté française, maîtrisant la langue et les coutumes françaises, sont ainsi en mesure, facilement, de perpétrer leurs desseins diaboliques presque sans entraves. Car, après tout, il est impossible d’affecter un policier à chaque juif, et ce serait sans effet sur un terrorisme dont l’auteur est prêt à mourir et dont la puissante destructrice est énorme. C’est pourquoi cet appel de Nétanyahou aux juifs pour assurer leur propre sûreté peut paraître assez réaliste. Certes, la sécurité des Israéliens est loin d’être parfaite, que ce soit pour les individus (surtout dans les territoires occupés) ou que ce soit au plan collectif, avec les attaques de missiles de pays ennemis, mais, grosso modo, le cadre général de la défense nationale demeure plus solide et plus appliqué.
A rebours, un tel discours fustige la France comme un pays incapable de défendre convenablement ses citoyens, ce qui revient à infliger un affront à la démocratie française. Et c’est pourquoi Daniel Shek, ancien ambassadeur d’Israël en France, a eu raison d’opposer que si, au cours de la dernière campagne à Gaza, le Premier ministre français avait conseillé aux Israéliens citoyens français demeurant à Ashdod ou à Ashkelon de revenir en France pour échapper à la menace des missiles tirés depuis Gaza, ce qui pourrait sembler non moins logique, cette proposition aurait suscité un tollé en Israël…
Néanmoins, il existe une certaine différence entre ces deux affirmations. Car, au long de l’histoire, les juifs ont aspiré au retour ou à la délivrance en terre d’Israël. «L’an prochain à Jérusalem» n’est pas qu’un vain mot. Aussi, quand Nétanyahou tient ces propos, il n’a pas en tête, me semble-t-il, uniquement le problème sécuritaire, mais aussi la question identitaire. Et son discours reflète ces deux préoccupations.
Cependant, il nous faut reconnaître, hélas, que la motivation profonde et flagrante du retour des juifs en terre d’Israël et de la création de l’Etat d’Israël tirait son origine de l’antisémitisme, en particulier l’antisémitisme séculier et nationaliste né au milieu du XIXe siècle en Europe. Sans cet antisémitisme ravageur, qui atteignit son point d’orgue avec la Shoah, on peut douter que Theodor Herzl (1860-1904), le visionnaire de l’Etat juif et fondateur du Congrès sioniste, se serait employé à populariser ses idées.
C’est pourquoi le sionisme de la fuite et de la peur demeure plus fort que le sionisme mû par l’identité, la spiritualité ou la religion. Et c’est pourquoi, aussi, si le Premier ministre français, Manuel Valls, avec une grande générosité d’esprit, a proclamé que le départ de cent mille juifs infligerait un coup plus dur à la France que celui de cent mille chrétiens, il a le devoir, ainsi que son gouvernement, de lutter non seulement contre les fanatiques islamistes, mais aussi contre les dérives antisémites qui ont cours parmi les ennemis jurés de ces fanatiques, c’est-à-dire l’extrême droite française. Car l’antisémitisme chrétien de droite nourrit indirectement l’antisémitisme islamiste.
Mais Benyamin Nétanyahou ne doit pas être exempté d’un examen de conscience politique. Car il ne fait aucun doute que le conflit prolongé avec les Palestiniens alimente la flamme de l’antisémitisme. Aussi, parallèlement à ses conseils aux juifs de France, il est de son devoir d’assurer la sécurité des Israéliens et des juifs en déployant un effort sérieux pour mettre fin à l’occupation et à la colonisation, et pour parvenir à la résolution du problème palestinien, tout en garantissant la sécurité d’Israël, selon la formule bien connue et acceptée par le monde entier, y compris par une grande partie du monde arabe.
Traduit de l’hébreu par Jean-Luc Allouche.

No comments:

Post a Comment